بیوگرافی مریم سعادت و همسرش + عکس های شخصی

بیوگرافی مریم سعادت

مریم سعادت Maryam Saadat متولد ۱۳۳۷ در تهران، بازیگر است ، بیوگرافی مریم سعادت Maryam Saadat و همسرش و عکس های مریم سعادت و همسرش را ببینید.

 

عکس های مریم سعادت

بیوگرافی مریم سعادت و همسرش

 

عروسک‌ گردان زی زی گولو

عروسک‌ گردانی زی‌ زی‌ گولو به عهده من بود.

طراحی عروسک‌ های خونه مادر بزرگه را انجام دادم و همراه یک گروه همه آنها را ساختم؛ مخمل کار خودم است و نوک طلا را هم عروسک‌ گردانی کردم و هم به جایش حرف زدم ولی زی‌ زی‌ گولو را یک جور عجیبی دوست دارم،  زی‌ زی‌ گولو اولین تجربه عروسک‌ گردانی من همراه با صدا سر صحنه بود.
 

 

اگرچه خيلي‌ها «مريم سعادت» را به واسطه حضورش در سينما و تلويزيون بابت فيلم‌هاي «عمليات مهد كودك»، «چك»، «آقا يوسف»، «قاعده بازي»، «كلاغ پر»، «ماهي‌ها عاشق مي‌شوند» و… و مجموعه‌هايي چون «بدون شرح»، «خوش ركاب»، «كتاب فروشي هد هد»، «آب پريا»، «بانكي‌ها»، «باجناق‌ها» و… مي‌شناسند اما تخصص اصلي او كار عروسكي است و سال‌هاست نه تنها در اين عرصه به كارگرداني و حتي عروسك‌گرداني فعاليت داشته كه اين رشته را تدريس نيز مي‌كند. به واسطه بازي در سريال «باغ سرهنگ» به كارگرداني فلورا سام در نقش روح‌انگيز با كارگردان نمايش عروسكي كنسرت حشرات يك فنجان چاي نوشيديم كه حاصل آن پيش روي‌تان است:

گفتگو با مریم سعادت

خانم سعادت پس از سريال «باغ سرهنگ» مشغول كار جديدی نشديد؟

مریم سعادت : يكسري كار پراكنده دارم اما اگر منظورتان حضور در يك سريال تلويزيوني است نه…

كار پراكنده يعني فعاليت‌هاي عروسكي…

مریم سعادت : ببينيد من نمايش عروسكي در شهرستان‌ها تدريس مي‌كنم. از سوي سازمان جهاني عروسكي ايران به شهرستان‌هاي مختلف مي‌روم و در آنجا ورك شاپ دارم. تنها برنامه من فعلاً همين است. در حقيقت پس از سريال «باغ سرهنگ» تنها همين كار را داشته‌ام.

قبل از اينكه بروم سراغ سريال «باغ سرهنگ» اگر موافق باشيد با همين موضوع (بحث تئاتر عروسكي) ادامه دهيم؟

مریم سعادت : موافقم بفرماييد…

ما در اين سال‌ها چه در حوزه كودك و چه در زمينه نمايش عروسكي (چه در سينما و چه در تلويزيون و حتي تئاتر) خيلي پربار عمل نكرديم، بسياري از بزرگان اين حرفه كنار رفته‌اند يا در زمينه‌هاي ديگري فعاليت دارند چرا؟

مریم سعادت : من كاره‌اي نيستم، من تنها مي‌گويم در ميان تمام كارهايي كه بلد هستم كار كودك را ترجيح مي‌دهم. خصوصاً تخصصم كار عروسكي است و دوست دارم بيشتر كارگرداني كار عروسكي كنم. كار در حوزه كودك را هم دوست دارم. مي‌دانيد كه اين دو هيچ ربطي به هم ندارند. كار عروسكي مي‌تواند براي بزرگسال كار شود به هر حال اينها انتخاب من هستند و بايد يك موقعيت تقريباً مطلوب ايجاد شود كه بتوان در اين راستا كار كرد.

مریم سعادت,همسر مریم سعادت

اقدامي هم براي توليد و ساخت كار عروسكي براي تلويزيون داشته‌ايد؟

مریم سعادت : بله در يكي ـ دو سال گذشته نزديك ۶ تا ۷ طرح براي تلويزيون داشته‌ام، از من خواسته اند كه طرح ببرم خودم به تنهايي اقدام نكرده‌ام، اما هيچكدام به سرانجام نرسيده‌اند.

علت اينكه طرح‌ها به نتيجه نرسيده است چه بوده است كيفيت طرح يا…

مریم سعادت : خير، مشكلي براي طرح‌ها نبوده است، مدام گفته‌اند پول نيست برو اسپانسر پيدا كن بيا كار كن! گفتم من از كجا اسپانسر بياورم! الان كه مي‌نشينم و در ميان برنامه‌هاي كودك مي‌بينم چه اسپانسرهايي ممكن است برنامه‌هاي تلويزيوني را پشتيباني كنند واقعاً جاي سؤال دارد! يك هفته برنامه «رنگين كمان» را ديدم، جالب اينكه از ابتدا تا انتهاي برنامه همه افراد در حال پختن ماكاروني هستند، دايي، پنگول، مجري و… مسابقه پختن ماكاروني دارند. به نظر من اسپانسر كار كودك بايد متفاوت باشد، بايد شرايط خودش را داشته باشد. من فكر مي‌كنم نبايد به هر قيمت كار كرد. انشاا… يك روز اين تلويزيون هم پول‌دار خواهد شد اگر آن روز خواست ما برايش كار كنيم حتماً در خدمت خواهيم بود.

گاهي اوقات اسپانسر غيرمرتبط كه امروز در برخي از آثار به چشم مي‌خورد مي‌تواند تأثير منفي بگذارد.

مریم سعادت : اينكه چگونه از اسپانسر در يك تصوير نمايشي بهره گرفته شود خودش يك ماجراي تخصصي است و ما اين را نداريم. اصلاً نداريم چون اصلاً به چنين مسئله‌اي در اين مملكت پرداخته نشده است. شما اگر به برنامه‌هاي مزخرف ماهواره نگاه كنيد متوجه مي‌شويد كه آخر برنامه تيتراژ مي‌آيد كه اسپانسرهاي اين برنامه از شما تشكر مي‌كنند! يا اولش مي‌گويند اسپانسر اين برنامه از شما دعوت مي‌كند بيننده اين سريال مزخرف باشيد! ولي ما هنوز اين درك را نداريم كه مردم نبايد از اسپانسر تشكر كنند، گروه سازنده هم نبايد از اسپانسر تشكر كند. در تیتراژ سريال‌هاي ما مي‌آيد با تشكر از اسپانسرهاي فلان و… آنها هستند كه بايد از ما تشكر كنند كه برنامه‌شان را مي‌بينيم. اگر بخواهيم به همه اين موارد اشاره كنيم مي‌شود مثنوي هفتاد من!‌ انشاا… يك روز همه چيز درست مي‌شود.

در اين سال‌ها ما در حوزه آثار عروسكي خيلي موفق نبوده‌ايم، حداقل اينكه نتوانسته‌ايم يك شخصيت عروسكي ماندگار ديگر را چه در سينما و چه در تلويزيون رو كنيم. معمولاً به سمت تكرار رفته‌ايم و… اين برمي‌گردد به افت خلاقيت و استعداد در توليدكنندگان يا شرايط توليد و هزينه‌‌هايي كه مترتب از اين آثار هستند؟

مریم سعادت : من همه اين مسائل را مي‌اندازم گردن بي‌پولي تلويزيون، اگر شرايط مالي تلويزيون مساعد باشد، هستند افرادي كه بتوانند در اين دوران هم آثار موفقي را در حوزه نمايش‌هاي عروسكي به اجرا بگذارند. من خودم يك طرح داشتم و دادم به يك تهيه‌كننده، دوست عزيز طرح را خواند و گفت اين طرح خيلي خوب و قوي است ولي چه ربطي دارد به كار عروسكي؟ گفت اين كار خيلي گران است، يك پيش‌توليد مناسب مي‌خواهد، هزينه بسياري براي توليد اين كار صرف خواهد شد. مسؤولان تلويزيون ما احساس مي‌‌كنند كار عروسكي يعني كار ارزان و آماده، مثلاً مي‌شنوم كه گاهي با خودشان مي‌گويند اين برنامه ۳ دقيقه خالي دارد خب يك عروسك بردار، يك مجري و يك خاله! يعني درپيتي‌ترين برخوردشان را با كار عروسكي مي‌كنند. درصورتيكه ما روزگاری نه چندان دور كارهاي شاخص بسياري درا ين زمينه داشتيم. هر سال داريم «كلاه قرمزي» پخش مي‌كنيم و مي‌بينيم چقدر مخاطب دارد باز فكري نمي‌كنيم! شخص من «كلاه قرمزي» امروز را دوست ندارد، من همان «كلاه قرمزي» قبلي را دوست داشتم، همان كه اول ساخته شد! من خيلي «كلاه قرمزي و پسرخاله» را دوست داشتم، اما نه اين كه امروز پخش مي‌شود!‌با اين حال شما درصد بيننده‌هاي «كلاه قرمزي» را ببينيد؟ جالب اينكه اگر ۸۹ درصد «كلاه قرمزي» بيننده دارد ۶۹ درصد آن جوان‌تر ها هستند، ۲۰ درصد كودكان.

بله به دليل حس نوستالژيك، «كلاه قرمزي» براي كودكان و نوجوانان ديروز است.

مریم سعادت : بله هم حس نوستالژيك و هم اينكه واقعاً الان اين كار براي مخاطب عام ساخته مي‌شود تا براي كودك، قصدشان هم همين است و اصلاً قصد ديگري ندارند. آقاي طهماسب و آقاي جبلي، واقعاً كارشان را بلد هستند ولي از آنها همين قدر مي‌خواهند. وقتي از آنها همين قدر خواسته مي‌شود خب هيچ حساسيتي وجود ندارد كه كار بهتر از اين باشد. خانم برومند هم كه از سوي ديگر در اين حوزه متخصص است بسيار كمال‌گرا است. بايد شرايط خاص عجيبي فراهم شود تا خانم برومند يك كار كودك انجام دهد.

آلبوم عکس مریم سعادت

عکس مریم سعادت,Maryam Saadat

كه فعلاً اين اتفاق رخ نمي‌دهد.

مریم سعادت : خب نمي‌شود! مگر چند سال در ميان ممكن است كاري مثل «مدرسه موش‌ها» ساخته شود؟ خيلي اتفاق بعيدي است. به نظرم تلويزيون بايد به آدم‌هاي متخصص در اين عرصه فرصت بدهد. من نمي‌گويم خيلي حرفه‌اي هستم و خيلي توانايي دارم ولي هستند كساني كه مي‌توانند ناجي آثار در اين حوزه باشند. از سوي ديگر آقا شما بايد اعتماد كنيد، كار بدهيد اگر نشد ديگر ندهيد.

يعني آزمون و خطا؟

مریم سعادت : مگر تلويزيون تا به حال كم كار بد ساخته است؟

در بحث بازيگري هم خيلي در اين سال‌ها پر رنگ و لعاب ظاهر نشده‌ايد، پيشنهاد نبود يا براي انتخاب سخت‌گيري مي‌كنيد؟

مریم سعادت : واقعيت را بخواهيد كه بدون تعارف پيشنهاد خيلي نيست. اكثر پيشنهاد ها در حد تله‌فيلم است. كه تله‌فيلم‌ها هم قرار است دو زاري جمع شود. آقايي كه اين اواخر زنگ زد گفت قرار است دست به دست هم دهيم يك بسم‌ا… بگوييم و اين تله‌فيلم را يك جوري جمع كنيم كه براي تلويزيون هم از مبلغش يك چيزي بماند!!‌خب چرا؟! به من چه؟! اصلاً كار من مگر اين است؟ اصلاً چه دليلي دارد من براي رسيدن شما به مقصد شوم‌تان بسم‌ا… بگويم؟ اصلاً كار من بازيگري است؟ بازيگر كه نبايد به اين مسائل فكر كند! من حتي اگر كاري را دوست نداشته‌ام و فقط به خاطر مسائل مالي سر آن كار رفته‌ام، هيچگاه كم نگذاشته‌ام. هيچ وقت اينگونه برخورد نكرده‌ام كه حالا بروم يك كاري بكنم پولم را بگيرم و بروم. خب آدم انتظار دارد آدم‌هايي كه به آدم پيشنهاد كار مي‌دهند با اين درك پيشنهاد بدهند كه طرف با جان و دل مي‌آيد و كار مي‌كند، كم نمي‌گذارد.

مریم سعادت,همسر مریم سعادت

اما سريال «باغ سرهنگ»…

مریم سعادت : در خدمتم.

گويا خودتان نقش روح‌انگيز را از دل سريال «باغ سرهنگ» پذيرفته‌ايد و انتخاب كرده‌ايد؟

مریم سعادت : خانم سام فيلمنامه را به من دادند و روي آن نوشته بودند كه نقش «شيرين»‌را مطالعه كنم.

همان نقشي كه خانم اسدي ايفاگر آن است؟

مریم سعادت : بله دقيقاً. من فيلمنامه را خواندم و آن زمان اصلاً روحم خبر نداشت چه كسي قرار است كدام نقش را بازي كند، اصلاً كسي براي نقش روح‌انگيز انتخاب شده است يا خير و …؟ فيلمنامه را خواندم، به دفتر ايشان رفتم، اولين برخورد ما براي كار بود. قبلاً ملاقات داشتيم ولي كاري نبود گفتم بدون رودربايستي من فيلمنامه را خواندم و نقش روح‌انگيز را بيشتر دوست دارم.

چرا؟

مریم سعادت : چون نقش جذاب‌تري است. من هميشه نقش‌هاي شبيه به شيرين را بازي كرده‌ام، در واقع چند سال است كه شيرين بوده‌ام! البته اينجا منظورم نقش شيرين است، نه قند دوست دارم، حالا كه شرايط مهيا است و نقشي با اين خصوصيات نوشته شده است كاراكتري متفاوت را تجربه كنم. ضمن اينكه من اصولاً از نقش زنان قلدر خوشم مي‌آيد، نمي‌دانم چرا! دوست دارم روح‌انگيز را بازي كنم ولي درخصوص نقش شيرين هم موضعي ندارم. چون شيرين هم نقش قشنگي است كه مي‌توان آن را متفاوت با قبل از آب درآورد. ضمن اينكه همه آدم‌هاي اين سريال خوب هستند. آنقدر شرايط اين كار خوب و انساني بود روح‌انگیز كه اگر نقش هم نمي‌شد من مي‌رفتم و شيرين را بازي مي‌كردم.

چه ويژگي‌هايي روح‌انگيز را براي شما جذاب كرده بود؟ استقلال روح‌انگيز در زندگي يا…

مریم سعادت : روح‌انگيز شخصيت مستقلي در زندگي داشت. او توانسته بود به يك استقلال دست پيدا كند درحاليكه شوهري ندارد و… او تنها براي امرار معاش سر كار نمي‌رود، كار او امروز برايش دغدغه شده است، تنها به دنبال اين نيست كه براي گذران زندگي برود و يك استارتي به كاميون بزند. او رفته گواهينامه پايه يك گرفته، تلاش كرده و اموال شوهرش را تبديل به احسن كرده است. حالا او به يك باربري درست حسابي رسيد و آن را مديريت مي‌كند. اين براي من خيلي جذاب بود. اين شرايط و ايده را خيلي دوست داشتم.

روح‌انگيز در لحظاتي كه در گاراژ است به لحاظ لحن، استايل حركتي و حتي برخورد به تيپ نزديك مي‌شود اما مشخصا به خاطر دغدغه‌هاي مادر بودن شخصيت و البته روح‌انگيز خانه، مراقب بوديد او از خصوصيات كاراكتر فاصله نگيرد؟

مریم سعادت : خيلي مراقب اين قضيه بودم. فكر مي‌كنم اين نقش آنقدر خطري بود كه اگر من و خانم سام مراقب نبوديم روح‌انگيز حتماً تيپ مي‌شد، اما شما درست مي‌گوييد روح‌انگيز بيش از هر چيز مادر است و دغدغه دخترش را دارد. من فكر مي‌كنم آدمي كه كارش متمركز است درجائيكه با راننده ماشين سنگين بار و… طرف است خود به خود يك تغيیر لحن مي‌دهد، شايد يك تغيير رفتار، مثلاً در گاراژ باربري شما نمي‌تواني بگويي «لطف كنيد اين بار را سوار ماشين‌تان كنيد خيلي ممنون مي‌شوم» باور كن كسي براي آدمي كه در باربري با اين ادبيات صحبت مي‌كند تره‌ هم خورد نمي‌كند.

مریم سعادت Maryam Saadat

اگرچه مراقب است اما اين رفتار روح‌انگيز به رفتارهاي درون منزلش هم رسوخ كرده و گاهي لحن غيرمتعارف از او مي‌شنويم.

مریم سعادت : بله… يك مقدار ريز ريز اين رفتار وارد برخوردهاي او در منزل هم شده است.

چند درصد از خصوصيات روح‌انگيز از دل فيلمنامه بيرون آمده و چقدر از آن را مي‌توان به بازيگرش منصوب دانست؟

مریم سعادت : به نظرم فيلمنامه خيلي خوب و كامل بود. اينكه يك نويسنده خودش كارگردان كار است از يك سو خوب است و از يك سو نه، براي بازيگر بد است، وقتي خوب است، كه تو به عنوان بازيگر به نقش و كار شكل مي‌دهي، چون نوشته يك نوشته خام است و همه گروه دست به دست هم مي‌دهند تا كار پيش برود. شما در آثار كلاسيك بزرگ دنيا نيز مي‌بيني كه يك فيلمنامه معروف و زيبا مثل «هملت» و… در چند ورژن كار مي‌شود. همين الان هم «هملت» در حال اجراست و هر بازيگري و آن نقش را از فيلتر خودش عبور مي‌دهد و اجرا مي‌كند از سوي ديگر وقتي كارگردان خودش نويسنده باشد به كليت كار اشراف دارد و مي‌داند چه مي‌خواهد. من با خانم سام در اين كار در اكثر لحظات هم فكر بوديم.

به عنوان بازيگري كه خودش سابقه كارگرداني دارد بگوييد اصولاً كار كردن با يك كارگردان خانم چه ويژگي‌هايي دارد؟

مریم سعادت : صداقت بايد داشت راستش را بخواهي من از كار كردن با كارگردان‌هاي خانم واقعاً لذت مي‌برم. اصولاً راحت‌تر هستم. من سال‌ها با خانم برومند كار كردم و منهاي دوستي من با خانم برومند، حرف هم را سر كار هم مي‌فهميم.

در مورد مرضيه برومند كه خط فكري و سليقه‌اي‌تان هم شبيه است؟

مریم سعادت : ببينيد همين كه من حرفش را مي‌فهمم كار را راحتر مي‌كند. يعني خيلي وقت نمي‌برد وقتي ما با هم همكاري مي‌كنيم.

در مورد فلورا سام و سريال «باغ سرهنگ» ؟

مریم سعادت : من از كار با ايشان هم لذت بردم. من دوست دارم در مورد ريزه‌كاري‌هاي بازيگري بگويم به طور مثال (اين يك مثال است فقط همين) فكر مي‌كنم وقتي يكي مثل من وارد يك مهماني مي‌شود اگر چند شخصيت پير و جوان  در آنجا حضور داشته باشند همه بايد از جا برخيزند. اين در زندگي عادي هم وجود دارد كه اگر خانمي مثل من وارد جمع مي‌شود مرد ريش‌سفيد هم به احترام يك خانم از جایش بلند مي‌شود. من وقتي با فلان كارگردان مرد كار مي‌كنم اين تذكر را مي‌دهم نمي‌پذيرد، درحاليكه من فقط براي بهتر شدن كار نظرم را مي‌گويم. يعني اصلاً قصد دخالت ندارم. آن كارگردان آقا مي‌گويد نه زشت است آن مرد ريش سفيد پدر شوهر توست!نه! هيچ وقت بلند نمي‌شود! حالا شما برو بعداً جاي ديگر يك كاري مي‌كنيم كه… اين توهين به آدم  است. باور كنيد من يك بار اين تذكر را مي‌دهم و فقط براي صحنه‌اي كه خودم هستم، اما وقتي با يك خانم كار مي‌كني اصلاً نياز نيست مطرح كني، خودش مي‌فهمد. كار كردن براي من با خانم‌ها يك توفيق است چون حرف هم را مي‌فهميم.

همسر مریم سعادت,Maryam Saadat

از «كنسرت حشرات» چه خبر؟

مریم سعادت : هنوز هم متقاضيان آن كار زياد است. همين اخيراً «كنسرت حشرات» را ما در عسلويه اجرا كرديم.

بازخورد مخاطب را از سريال «باغ سرهنگ» تا به حال چگونه ديديد؟

مریم سعادت : من فكر نمي‌كردم شبكه تهران در همه جاي كشور مخاطب داشته باشد. ما براي همين «كنسرت حشرات» كه به عسلويه رفته بوديم كلي راجع به روح‌انگيز و قصه مي‌شنيدیم. مي‌گفتند تو را به خدا بگو شادي با فلاني ازدواج كند و… گاهي خودم متوجه نبودم چه مي‌گويند. مي‌خواستند ادامه داستان را برايشان بگويم و… من سريال «باغ سرهنگ» را اصلاً يك كار طنز نمي‌دانم، نمي‌دانم چرا برخي اينگونه فكر مي‌كنند!

بله شما سريال «بدون شرح» را به عنوان يك كمدي تلويزيونی در كارنامه داريد؟

مریم سعادت : بله، سريال «باغ سرهنگ» يك سريال شاد است كه داراي فضاي مفرح است.

نظر خودتان در مورد سريال.

مریم سعادت : من سر صحنه احساس مي‌كردم كه بازي‌ها يك جنس نيست، يك بازيگر خيلي درشت بازي مي‌كند و يكي خيلي ريز و يكي زندگي مي‌كند، يكي اصلاً قبول نمي‌كند اين سريال يك كار شاد است و… من اين مسئله را در پخش هم گاهي حس مي‌كنم، اما در حال حاضر مي‌بينم كه سريال، مجموعه‌اي شريف و آبرومند شده كه توانسته مخاطبش را جلب كند.

از تئاتر چه خبر، تصميم نداريد كاري روي صحنه ببريد؟

مریم سعادت : سال گذشته برنامه‌اي نداشتم چون تئاتر يك جيب پر پول مي‌خواهد، كه من نداشتم. (مي‌خندد) آدم وقتي از خانه بيرون مي آيد و روزي ۷ ـ ۸ ساعت تمرين مي‌كند و… كلي خرج دارد، من جيب پر پول نداشتم.

برنامه بعدي‌تان چه خواهد بود؟

مریم سعادت : دلم براي يك كار تصويري خوب تنگ شده اميدوارم شرايط آن مهيا شود.

عکس مریم سعادت و مائده طهماسبی

مریم سعادت و دخترش,Maryam Saadat

شهرت تا خاطره

با آرایشگاه زیبا معروف نشدم، در واقع با این نقش به خاطر ماندم

شهرتم را از زی‌ زی‌ گولو دارم، پیش آمده که مثلا رفته‌ ایم بیمارستان برای عیادت و حال خوشی ندارم اما یکی می‌گوید : مگر شما زی‌ زی‌ گولو نیستید؟ می‌ گویم نه، من در سریال زی‌ زی‌گولو بازی می‌ کردم، هنوز خیلی‌ ها مرا زی‌ زی‌ گولو یا اعظم‌ خانم صدا می‌ کنند و اصرار دارند مانی نوری که نقش پسر مرا بازی می‌ کرد، پسر واقعی من است

 

نقشی که دوست دارم

در یک قسمت از سریال کارآگاه شمسی و دستیارش مادام نقش یک زن کلاهبردار را بازی کردم که به دروغ احضار روح می‌کرد. آن نقش را خیلی دوست داشتم.

 

تحصیلات مریم سعادت

مریم سعادت دارای لیسانس رشته تئاتر عروسکی از دانشکده هنرهای دراماتیک است خودش را اینطور معرفی می کند : من یک زن میانسال و مادر دو فرزند و اهل هنر هستم.

شروع فعالیت مریم سعادت

سال ۱۳۶۰ با یک تئاتر عروسکی به تلویزیون آمدم و بعدها در مجموعه عروسکی شهر موش‌ ها به کارگردانی مرضیه برومند عروسک‌ گردانی کردم، این روند آرام‌ آرام من را به گویندگی صدای عروسک و بعد هم به جلوی دوربین کشاند.

فیلم های سینمایی مریم سعادت Maryam Saadat

 

● پدر آن دیگری (۱۳۹۳)
● متولد ۶۵ (۱۳۹۳)
● عملیات مهد کودک (۱۳۹۱)
● چک (۱۳۹۰)
● آخرین سرقت (۱۳۸۹)
● آقا یوسف (۱۳۹۰)
● از ما بهترون (۱۳۸۷)
● کلاغ پر (۱۳۸۶)
● قاعده بازی (۱۳۸۵)
● یک بوس کوچولو (۱۳۸۴)
● در به درها (۱۳۸۳)
● ماهی‌ها عاشق می‌ شوند‍ (۱۳۸۳)
● تارزن و تارزان (۱۳۸۰)
● شهر زنان (۱۳۷۷)
● کارآگاه ۲ (۱۳۶۷)
● میهمان ناخوانده (۱۳۶۷)

 

سریال های مریم سعادت Maryam Saadat

 

● قرعه – ۱۳۹۵–۱۳۹۴ 
● دردسرهای عظیم ۲ – ۱۳۹۴ 
● دردسرهای عظیم – ۱۳۹۳ 
● باغ سرهنگ – ۱۳۹۲ 
● آب‌ پریا – ۱۳۹۱ 
● تعطیلات دوست‌ داشتنی – ۱۳۹۱ 
● تله‌ فیلم ضیافت‌نامه – ۱۳۹۱ 
● تله‌فیلم به سلامت بانو – ۱۳۹۱ 
● تله‌فیلم آد – ۱۳۹۱ 
● تله‌فیلم زن‌ ها نمونه‌ اند – ۱۳۹۱ 
● تله‌فیلم گنج پنهان – ۱۳۹۰

● نقطه سر خط – ۱۳۹۰ 
●تله‌ فیلم شغل شریف – ۱۳۸۹ 
● آرزوهای شیرین – ۱۳۸۶ 
● کتاب‌ فروشی هدهد – ۱۳۸۵ 
● تله‌فیلم اسب – ۱۳۸۴ 
● مجموعه عروسکی ماجرای تقی جان – ۱۳۸۳ 
● باجناغ‌ ها – ۱۳۸۳ 
● خوش‌ غیرت – ۱۳۸۳ 
● بانکی‌ ها – ۱۳۸۲
● خوش‌ رکاب – ۱۳۸۱
● دیوانه – ۱۳۸۱
● کارآگاه شمسی و دستیارش مادام – ۱۳۸۰ 
● رستوران خانوادگی – ۱۳۸۰ 
● داستان‌ های نوروز – ۱۳۷۹ 
● کمین – ۱۳۷۹ 
● کلبه سپید – ۱۳۷۹
● خانه – ۱۳۷۹ 
● دانی و من (سری دوم) – ۱۳۷۸–۱۳۷۷ 
● سلام زندگی – ۱۳۷۶ 
● این زمینی‌ ها – ۱۳۷۶ 
● یک مرد آبی – ۱۳۷۶ 
● تهران ۱۱- ۵۹۵ ج ۴۸ – ۱۳۷۶–۱۳۷۵ 
● سیاه، سفید، خاکستری – ۱۳۷۶–۱۳۷۵ 
● مدرسه ماد ربزرگ‌ ها – ۱۳۷۵ 
● فروشگاه بازیگر – ۱۳۷۵ 
● چون سرو قدکشیدن – ۱۳۷۵ 
● فرزندم بزرگ شده – ۱۳۷۵ 
● قصه‌های تا به‌ تا  – ۱۳۷۴–۱۳۷۳ 
● دوستان خوب – ۱۳۷۳ 
● برگی از زندگی – ۱۳۷۳ 
● بازگشایی مدارس – ۱۳۷۰–۱۳۷۱
● بچه‌ های عروسکی – ۱۳۷۰
● آرایشگاه زیبا – ۱۳۶۹ 
● سلامتی چه خوبه – ۱۳۶۸ 
● عطر و گلاب بپاشید – ۱۳۶۷
● خونه مادربزرگه – ۱۳۶۶ 

بیوگرافی مریم سعادت و همسرش + عکس های شخصی

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان: