بیوگرافی پریوش نظریه و شوهرش + عکسهای شخصی

پریوش نظریه Parivash Nazarieh متولد بهمن ۱۳۴۸ در گچساران، بازیگر است بیوگرافی پریوش نظریه Parivash Nazarieh و عکس های پریوش نظریه و همسرش ، عکس همسر پریوش نظریه

پریوش نظریه دارای لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه هنر اسلامی است تا به حال چندی فیلم و مستند ساخته است و به صورت حرفه در عرصه عکاسی فعالیت میکند و تا به حال چندین نمایشگاه برگزار کرده است. گچساران Gach-saran یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد میباشد

بیوگرافی رخساره در سریال زیر پای مادر

پریوش نظریه Parivash Nazarieh

بیوگرافی رخساره در سریال زیر پای مادر

شما علاوه بر بازیگری، فیلم ساز هستید عکاسی می کنید و دستی بر سایر رشته های هنری دارید، چقدر این فعالیت ها از جنبه زیبایی شناخی به حضور و ماندگاری شما در سینما کمک کرده است؟

پریوش نظریه : من بازیگری را شغل خودم می دانم و سایر فعالیت ها، علاقه شخصی است. به نظرم کسی که می خواهد بازی کند باید روانشناسی بداند، عکاسی، نقاشی، کارگردانی و… بداند. هنر شاخه های متفاوتی دارد و آموزش شاخه های مختلف، تکمیل اطلاعات است نه از این شاخه به آن شاخه پریدن. مثلا یک کارگردان برای اینکه موفق باشد باید کمی طراحی صحنه بداند، نویسندگی، نور و … را تا حدودی بداند که بتواند کنترل کند و بفهمد از عواملش چه می خواهد. کارگردانی که سلیقه نداشته باشد نمی تواند کارگردان خوبی باشد.

به عنوان یک بازیگر و کارگردان، فضای یزد را چقدر مناسب فیلمسازی می دانید؟

پریوش نظریه :با اینکه هنگام شب وارد یزد شدم اما به نظرم رسید که یزد چقدر اصیل است، یزد نه پروتز کرده نه موهایش را رنگ کرده و نه تتو کرده است! من به شهرهای زیادی سفر کردم و دیدم که معماری آن ها رو به تباهی می رود. خوشحالم پس از سال ها شهری را دیدم که اصالتش را حفظ کرده است. چقدر خوب است که این اصالت دیده شود. امیدوارم جشنواره هایی از این دست در سطح بین المللی در یزد برگزار شود تا کشورهای دیگر هم با این فرهنگ آشنا شوند. فرهنگ اصیلی که بخش زیادی از آن را می توانیم در یزد مشاهده کنیم.

اولین حضور جلوی دوربین

نحوه انتخاب شدنش برای فیلم عروس حلبچه به این شکل بود که گروه سازنده از بین دانشجویان دانشگاه بازیگران این فیلم را انتخاب کردند که پریوش نظریه هم از این طریق وارد این فیلم شد.

 

پریوش نظریه Parivash Nazarieh

شاخص و اِلمان های مورد نظر شما برای انتخاب فیلم ها چیست ؟ آیا با توجه به تعداد بالای فیلم ها، هیئت انتخاب به یک استاندار خاصی برای انتخاب فیلم ها رسیده است؟

پریوش نظریه : تقریبا در تمامی هیئت انتخاب هایی که من حضور داشتم به این صورت بود که ابتدا هر یک از اعضا به صورت جداگانه فیلم ها را می دیدند و بهترین ها را انتخاب می کردند سپس در یک جلسه گروهی به جمع بندی از تمام ایده ها و سپس به یک نتیجه می رسیدند. اینکه تمام اعضا، در کنار هم فیلم ها را ببینند معمولا روش هیئت داوران است اما در جشنواره رضوی هیئت انتخاب نیز به این روش عمل کردند که البته مزیت هایی هم دارد، چون می توانیم با دیدگاه سایر اعضای هیئت انتخاب آشنا شویم. تنها مشکل ما این است که محدودیت زمان داریم. بعضی از دوستان، تعدادی از فیلم ها را در جشنواره های دیگر دیده اند و تعدادی نه، همین باعث می شود تا سرعت بازبینی پایین بیاید. به هر حال من معتقدم هیئت انتخاب باید فیلمی را انتخاب کنند که بار و وجهه حضور در جشنواره را داشته باشد. بر همین اساس باید سرعت بیشتری نسبت به گروه داوری داشته باشیم چون تعداد فیلم ها بیشتر است.

درخشش در فیلم پدر

در سال ۱۳۷۴ با فیلم پدر به کارگردانی مجید مجیدی درخشید و توانست در همان اوایل شروع کار حرفه ای خود سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فجر آن سال بدست بیاورد

بیوگرافی بازیگر نقش مدینه

پریوش نظریه Parivash Nazarieh,همسر پریوش نظریه
 در انتخاب نقش‌ها و فیلم‌هایش همواره با حساسیت برخورد کرده، چنانکه این حساسیت او را به بازیگری شاخص تبدیل کرده‌ است، از جمله ویژگی‌ های او بعنوان یک هنرمند زن، دغدغه اش در عرصه فیلمسازیست که در حوزه سینمای مستند در کنار بازیگری ادامه یافته‌ است

وی همچنان در زمینه عکاسی هنری بطور جدی فعالیت می‌ کند

 

مشهور شدن با سریال مدینه

نظریه با بازی در نقش زنی میانسال به عنوان شخصیت محوری سریال مدینه در رمضان سال ۹۳ بازی قابل تحسینی از خود ارائه کرد که موجب شهرت وی شد.

عکس های پریوش نظریه Parivash Nazarieh

پریوش نظریه Parivash Nazarieh,همسر پریوش نظریه 

 

اما فیلم هایی را مشاهده کردید که سازندگانش آینده فیلمسازی این کشور هستند، آیا وضعیت آن ها امیدوار کننده بود به خصوص فیلم اولی ها؟

پریوش نظریه : تعداد محدودی از آن ها امیدوار کننده بودند. نمی توان انتظار داشت از بین مثلا ۳۰۰ فیلم رسیده به یک جشنواره، ۱۰۰ فیلم خوب باشد اگر ۳۰ فیلم خوب هم داشته باشیم اتفاق خوبی است و این بدین معناست که جشنواره از سطح قابل قبولی برخوردار است. جشنواره رضوی در این سطح بوده است به گونه ای که بین انتخاب چند فیلم دچار تردید می شدیم، برخلاف برخی جشنواره ها که مجبور بودیم بین بد و بدتر را انتخاب کنیم. البته در بخش اصلی طبق معمول جشنواره های موضوعی، فیلم خوب کم می بینیم، بعضی از فیلمسازان، هر موضوعی که شاید کمترین ارتباط با جشنواره دارد را به زعم خودشان مرتبط با موضوع جشنواره می دانند و آن را ارسال می کنند و این اصلا خوب نیست. به نظرم باید برای بخش موضوعی که بخش اصلی هم هست به فیلمسازان خوب، سفارش ساخت فیلم داد و بودجه ای را نیز برای آن در نظر گرفت.

ازدواج پریوش نظریه

پریوش نظریه متاهل است و یک دختر بنام آناهیتا دارد

 

همسر پریوش نظریه,عکس پریوش نظریه
 

علاقه ای به تماشای تلویزیون ندارم

من سال‌ هاست که دیگر تلویزیون تماشا نمی‌ کنم آن هم به این خاطر که مدتی است کارهای خوبی را دیگر در این رسانه شاهد نیستیم

دوران بچگی من خیلی آروم بودم

معلم کلاس اولم فکر می کرد لالم، اصلا حرف نمی زدم و کلا اصلا شیطونی در وجودم نبود، یک برادر و چهار خواهر دارم، آشپزی معمولی دارم و آش رشته + بورانی و میگو را بهتر از همه غذاها درست می کنم

 

به نظر شما برای حمایت از برگزیدگان جشنواره ها چه می توان کرد به خصوص در فاصله بین دو جشنواره؟

پریوش نظریه : یکی از کارهای خوبی که می توان انجام داد، سفارش کار به برگزیده های جشنواره است. یعنی می توان یکی از جوایز، حمایت فیلمساز برای ساخت فیلم بعدی اش باشد. این نوع حمایت، بهترین نوع حمایت از فیلمسازان جوان هست. واقعیت این است که سازندگان فیلم کوتاه به حمایت مالی احتیاج دارند.

 

سینما قانون خاصی برای ورود افراد ندارد، در این چند سال اخیر جوانان زیادی وارد سینما شدند که بعضی ها بسیار هم موفق بودند، با توجه به این آینده سینمای ما را چطور پیش بینی می کنید؟

پریوش نظریه : ببینید تردید نکنید که کار خوب جای خود را پیدا می کند. خوشبختانه همینطور که نسل جدید روی کار می آیند در بین آن ها بچه های مستعدی هم هستند. هر چند در مقابل هم عده ای هستند که بدون مطالعه وارد سینما شدند به خودشان اجازه می دهند هر آنچه را ساخته اند برای جشنواره ها ارسال کنند که گاهی از شدت ضعیف بودن باعث تعجب می شوند. فکر می کنند سینما یک دوربین و اشک و آه جلوی آن است. یا اینکه سینما فقط صحنه یا گریم است. سینما اجماع همه این هاست. بنابراین کسانی که با مطالعه و دست پر وارد می شوند، آرام آرام شاهد پیشرفت آن ها هستیم و ماندگار می شوند. به عنوان مثال من از سال ها پیش کارهای خانم آیدا پناهنده را در جشنواره های مختلف دنبال کردم و شاهد رشد مداوم فیلمسازی او بودم. همچنین خانم رقیه توکلی که از اولین ساخته هایش در جشنواره، کارهایش را دیدم و این رشد در کارها مشخص است. این رشد و پیشرفت به علت علاقه مندی، پشتکار و اعتباری است که برای کارشان قائل هستند. وقتی در مورد کار مطالعه کنیم و عشق داشته باشیم، مسلما پیشرفت می کنیم و جایی برای حضور این کارها نیز پیدا می شود.

فیلم های پریوش نظریه

سریال زیر پای مادر – ۹۶ – ۱۳۹۵
● لانتوری – ۱۳۹۴     
● بادیگارد – ۱۳۹۴     
● یاسین – ۱۳۹۴     
● تگرگ و آفتاب – ۱۳۹۳     
● سریال مدینه – ۱۳۹۳     
● سریال یادآوری – ۱۳۹۲     
● سپیده – ۱۳۹۰     
● یک حبه قند – ۱۳۸۹     
● در جستجوی بهشت – ۱۳۸۹     
● شب و قسم به دلتنگی – ۱۳۸۸     
● ساعت گیج زمان – ۱۳۸۸     
● زندگی با چشمان بسته – ۱۳۸۸     
● کیمیا و خاک – ۱۳۸۷     
● در آغاز یک روز – ۱۳۸۷     
● دوزخ، برزخ، بهشت – ۱۳۸۷     
● چراغی در مه – ۱۳۸۶     
● حقیقت گمشده – ۱۳۸۶     
● فراموشی – ۱۳۸۶     
● ساعت ۲۵ – ۱۳۸۵     
● پاداش سکوت – ۱۳۸۵     
● دوئل – ۱۳۸۱     
● صنوبر – ۱۳۸۰     
● تو آزادی – ۱۳۷۹     
● تک درخت‌ها – ۱۳۷۹     
● بوی کافور، عطر یاس – ۱۳۷۸     
● سجده بر آب – ۱۳۷۵     
● پدر – ۱۳۷۴     
● عروس حلبچه – ۱۳۶۹    

 

کارگردانی مستند

 

● ویدیو آرت نگاه – ۱۳۸۷     
● مستند نزدیک تر از نفس – ۱۳۸۵     
● مستند سوتماگ – ۱۳۷۹     
● مستند هورامان – ۱۳۷۹     
● داستانی من و عروسکم – ۱۳۷۷     
● مستند کولی‌ ها – ۱۳۷۰     

 

جوایز و افتخارات پریوش نظریه

● تندیس بهترین بازیگر زن از جشنواره منبر طلایی تاتارستان روسیه – فیلم چراغی در مه – ۱۳۸۷    

● بهترین بازیگر نقش اول زن / جشنواره فیلم‌ های تلویزیونی برای فیلم فراموشی – ۱۳۸۷    

● مقام دوم در بخش مستند جشنواره بین‌ المللی نور برای فیلم نزدیک تر از نفس – ۱۳۸۷      

● بهترین فیلم مستند تجربی / جشنواره پروین اعتصامی – مستند نزدیک تر از نفس – ۱۳۸۶

● بهترین بازیگر زن در بخش جنبی نگاه ملی جشنواره فیلم فجر – فیلم حقیقت گمشده – ۱۳۸۶   

● جایزه در جستجوی حقیقت بخش بین‌ الملل فیلم کوتاه تهران – مستند نزدیک تر از نفس – ۱۳۸۶   

● دیپلم افتخار بهترین مستند جشنواره سینما حقیقت برای مستند نزدیک تر از نفس – ۱۳۸۶   

● نشان برنز و دیپلم افتخار از جشنواره شهید آوینی ویژه مستندهای برتر – مستند نزدیک تر از نفس – ۱۳۸۶

● تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم خانواده – فیلم تو آزادی – ۱۳۷۹    

● جایزه فیلم برتر بخش بین‌ الملل جشنواره سینمای جوان – فیلم من و عروسکم – ۱۳۷۷    

● تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن – جشنواره فیلم دفاع مقدس – فیلم سجده بر آب – ۱۳۷۶    

● دیپلم افتخار بهترین کارگردانی – جشنواره نمایش عروسکی دانشجویی – نمایش میوه ممنوع – ۱۳۷۴    

● سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر – فیلم پدر – ۱۳۷۴    

● دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند در جشنواره فیلم و عکس وحدت برای فیلم کولی‌ ها – ۱۳۷۱    

loading...

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان: